Sunday, October 7, 2007

Gita Cinta Seorang Lelaki...

Perempuan yang aku SUKAI..
Adalah sejuk mata memandang
Terlihat keluhuran akhlaknya
Menjadi sumber ketenangan jiwa bila hati bergelora

Perempauan yang aku IDAMI..
Adalah yang mengingatkan hatiku
kepada Ar-Rahmân Ar-Rahim
bila rohku melupai janji pada ilahi

Perempuan yang aku KASIHI..
Adalah pencinta tuhannya
Yang dari-Nya mengalir cinta, takut dan harap
Yang menguasai perjalanan hidupnya setiap masa
Sehingga DIA memanggilnya

Perempuan yang aku SAYANGI..
Adalah bersyukur dengan apa yang ada
Bersabar dengan apa yang tiada
Pecinta hidup sederhana yang tidak bermata dunia

Perempun yang aku RINDUI..
Adalah perempuan yang di wajahnya terpancar sinar nur ilahi
Lidahnya basah dengan Dzikir munajat Rabbi
Disudut hati kecilnya senantiasa membesarkan Dzat Yang MahaTinggi

Perempuan yang aku CINTAI..
Yang menutup auratnya dari pandangan mata ajnabi
kehormatan dirinya menjadi mahal nilainya
Biarpun namanya tidak terkenal di dunia
Tetapi di langit ia di sanjung tinggi

Perempuan yang aku SANJUNGI..
Menjadi dirinya sendiri
Menjadi pelita kepada bakal putera-puteri
Untuk meneruskan perjuangan di kemudian hari

Semoga...
perempuan yang selalu menghias langit-langit kataku
bergemuruh dalam lantunan doaku
adalah...
ISTRIKU

SEE U NEXT..

No comments: